Ik heb net een gloednieuwe 2024 Chevy Trax gekocht. Ongeveer tien dagen na het rijden ging er elke ochtend een controlelampje branden en verscheen de melding 'remfout' op het bestuurdersdisplay, die me informeerde dat de maximale snelheid nu 43 mph was. Ik heb er een dag of twee niet mee gereden en probeerde het elke dag opnieuw om te zien of de fout zou verdwijnen. Precies twee weken na het rijden vielen de remmen uit en ik ben bijna in een ongeluk terechtgekomen, gelukkig was ik nog in de buurt en had ik nog niet geprobeerd de hoofdweg vanaf de buurt op te gaan. Ik heb hem naar de dealer laten slepen, omdat ik niet zonder remmen kan rijden, en de dealer informeert me dat de nieuwe auto een update nodig heeft. Dat beviel me niet, want ik dacht dat als ik deze update niet zou doen, mijn remmen dan nog steeds zouden falen? De volgende ochtend word ik gebeld en het controlelampje brandt weer en ze zeggen dat het de hoofdremcilinder is, wat logisch is aangezien de remmen uitvielen, maar ik ben bang dat het eigenlijk een computerfout is in de systemen die met elkaar communiceren van de auto naar de remmen. Vervolgens informeren ze me dat het onderdeel niet beschikbaar is en dat ze niet weten wanneer ze het zullen krijgen. De reden is de huidige staking. Momenteel op een speciale bestelling voor het onderdeel, heb ik een zaak geopend bij GM support op de dag dat het voertuig binnenkwam. Na 14 dagen zei de supportmedewerker in mijn zaak dat ze het nu zouden escaleren naar het team voor onderdelenvertraging. Dit betekent dat er de afgelopen 14 dagen niemand iets heeft gedaan, ze weten niet eens of het onderdeel überhaupt wordt gemaakt of is gemaakt of zal worden gemaakt. Ik verwacht niet dat het team voor onderdelenvertraging op magische wijze een onderdeel zal produceren, dus ik ben gedwongen te wachten tot ze besluiten iets te doen, of 30 cumulatieve dagen wegens reparatie die het gebruik en de waarde van de auto aanzienlijk aantast en niet voldoet aan de uitdrukkelijke garantie van de fabrikant om een claim in te dienen op grond van de wet op ondeugdelijke producten of om een terugkoop of terugkoop van het voertuig te vragen. Frustrerend om het zacht uit te drukken als consument die volledig vooraf heeft betaald, laat staan een klant. Ideeën voor een mogelijke reparatie of vervanging? Ik dacht misschien dat de remcilinder van 2023 zou werken, ik speculeer op dit moment gewoon.