Chevy Trax Forum banner

Transmissieproblemen

1.5K views 5 replies 5 participants last post by  ajaxlepinski  
#1 ·
Wanneer ik in mijn 2024 Trax rijd, stoot hij op en laat dan los. Het is een beetje zoals paardrijden op een schommelpaard, maar dan zo minimaal. Er stond 8.600 mijl op de teller. De dealer heeft de transmissie afgetapt, gespoeld en opnieuw gevuld. Mij werd verteld dat de afgetapte vloeistof erg vuil was. Ze vroegen me om 500 mijl te rijden en dan terug te komen. Het opstoten begon opnieuw op de terugweg.
Waarom zou de transmissievloeistof vuil zijn? Is dat niet een afgesloten ruimte? Komt er ergens vuil binnen? Is het filter defect? Alles wat wordt aangeboden, zou zeer gewaardeerd worden.
Bedankt

#2 ·
De mijne doet dit ook met tussenpozen. Iemand is er een tijdje geleden een draad over begonnen en een paar andere mensen zeiden dat ze het ook ervoeren.

Ze hebben je waarschijnlijk verteld dat de vloeistof "vies" was, zodat ze het niet verder hoefden te diagnosticeren in de hoop dat er misschien een placebo-effect zou zijn of dat je er gewoon mee zou leren leven. Moderne transmissievloeistof wordt vrij snel donker door normaal gebruik, dus tenzij er daadwerkelijk metaalschilfers in de vloeistof zaten, weet ik zeker dat het goed was. Lijkt meer een softwareprobleem te zijn dat de schommelingen veroorzaakt.

#4 ·
Ik heb dit probleem ook. Lijkt meer op een probleem met brandstofinjectie/turbo/verbrandingskamer dan met de transmissie. Ik merk het meestal als ik op de snelweg rijd met kruissnelheid (niet aan het accelereren) en dan een helling op ga. Wanneer de motor belast wordt, lijkt hij te bokken/te schokken. Ik merkte het eerst met de adaptieve cruise control aan, dus dacht dat het daaraan lag. Maar nu merk ik het soms ook als ik de cruise control niet gebruik. Ik heb hem nog niet naar de dealer gebracht. Wacht af wat anderen zeggen. (2024 Trax - 6.500 mijl)

#5 ·
Bij het rijden in mijn 2024 Trax, zal hij opschieten en dan loslaten. Het is een beetje zoals paardrijden op een schommelpaard, maar dan zo minimaal. Hij had 8.600 mijl op de teller. De dealer heeft de transmissie afgetapt, gespoeld en opnieuw gevuld. Mij werd verteld dat de afgetapte vloeistof erg vuil was. Ze vroegen me om er 500 mijl mee te rijden en dan terug te komen. Het opschieten begon opnieuw op de terugweg.
Waarom zou de transmissievloeistof vuil zijn? Is dat niet een afgesloten ruimte? Komt er ergens vuil in? Is het filter defect? Alles wat wordt aangeboden, zou zeer op prijs worden gesteld.
Bedankt
Het auto center heeft de transmissie afgetapt, gespoeld en opnieuw gevuld op een 2016 Trax met 83000. Minder dan 50 mijl rijden, werkte het gaspedaal niet meer en de auto bewoog niet. Na het terugbrengen naar hetzelfde auto center, verklaarden ze dat we een volledig nieuwe transmissie nodig hebben voor ongeveer 7500 ... bijna de waarde van het voertuig zelf. Zou u aanraden om de transmissie op de Trax te vervangen of de auto volledig te slopen?