Chevy Trax Forum banner
21 - 27 of 29 Posts
Ik heb gehoord dat het gebruik van een *Volledig synthetische motorolie zoals Castor of Mobil "1" beter zal zijn voor de riemen, omdat volledig synthetische motoroliën niet afbreken zoals synthetische mengsels of gewone motoroliën. Een ander onderhoudsgebied is motorkoelvloeistof om oververhittingsproblemen te voorkomen, gebruik een goedgekeurde GM-koelvloeistof.
Het vereist synthetische 5w-30 dexos olie is synthetisch
 
Het probleem dat in Europa met deze motoren is gemeld, is voor mensen die korte afstanden rijden. In principe bereikt de motor nooit de bedrijfstemperatuur, dan verdunt brandstof in de olie en de riem is olie-vochtig met brandstof. Dit versnelt de afbraak van de riem en deze begint te breken en verstopt uw olieopname.... RIP, tot ziens motor
 
Ververs de olie zeker op tijd om olieverontreiniging te voorkomen, maar de tijd zal leren of deze nieuwe designriemen (sinds 2021 in de Trailblazer 1.2 L) het volhouden. Ik herinner me een tijd dat wiel- en hoofdcilinders, koelslangen en V-snaren constant gereviseerd of vervangen moesten worden. Nu, als ze correct worden onderhouden, lijken ze eeuwig mee te gaan. Deze nieuwe materialen zijn verbazingwekkend.
 
Dat was veel info....

In wezen is deeltjesverontreiniging en verstopping van smeersystemen het onwaarschijnlijke gevaar van de natte riemen. Historisch.

Ververs uw olie om de 4-5 duizend mijl en ik ben er vrij zeker van dat er iets anders u problemen zal bezorgen, ruim voordat de riemen.

Als u het doet zoals veel mensen en alles negeert... olie verversen met latere intervallen... en veel korte ritten / "zware" omstandigheden rijden... kunt u een probleem hebben.

Niets echt nieuws hier.

Ken
 
Ik zou zeggen nee, het is geen probleem. Ten eerste is het niet gemaakt van hetzelfde rubber als een traditionele distributie- of V-snaar, het is een nitril/polyaramide vezelriem die bestand is tegen olie en extreme hitte. Ten tweede, zoals Montkun al zei, worden deze motoren sinds 2019 geproduceerd zonder terugroepacties of TSB's voor de distributieriem. Dat is lang genoeg om honderden ervan 100.000+ mijl te laten bereiken en aan hun tweede riem toe te zijn. De Ford Ecoboost 1.0L 3-cilinder BIO had problemen met delaminatie en fragmentatie en zou daarom de olie-aanzuiging verstoppen, de motor van olie ontdoen en ka-boom. Ze gebruikten een ander type riem. Het grootste probleem dat deze motoren zullen ondervinden, is verwaarloosd onderhoud door de eigenaren. Zeldzame olieverversingen zijn de belangrijkste manier om problemen met BIO-systemen te veroorzaken. Mensen hebben de neiging om GM-auto's, vooral goedkope, als wegwerpartikelen te behandelen en ze niet de aandacht te geven die elke nieuwe auto verdient, ze hebben de neiging om ze tot het uiterste te drijven en dan te klagen dat dingen kapot gaan of dat het niet zo lang meegaat. Elke auto zal een vroegtijdig einde vinden als hij verwaarloosd wordt. Ververs uw olie vaak, ik doe verversingen om de 5.000 mijl en negeer de computer, tenzij deze zegt dat het eerder moet gebeuren. Ik ben ook van plan mijn riem voor 100.000 mijl te vervangen als verzekering.
Ik denk dat ik voor de zekerheid die riemen bij 80.000 mijl zal vervangen.
 
21 - 27 of 29 Posts