Is het feit dat de motor door een natte distributieriem wordt aangedreven iets om je zorgen over te maken? Kan deze riem in de olie verslechteren en problemen veroorzaken met de olieopname of vroegtijdig breken?
Het vereist synthetische 5w-30 dexos olie is synthetischIk heb gehoord dat het gebruik van een *Volledig synthetische motorolie zoals Castor of Mobil "1" beter zal zijn voor de riemen, omdat volledig synthetische motoroliën niet afbreken zoals synthetische mengsels of gewone motoroliën. Een ander onderhoudsgebied is motorkoelvloeistof om oververhittingsproblemen te voorkomen, gebruik een goedgekeurde GM-koelvloeistof.
Ik denk dat ik voor de zekerheid die riemen bij 80.000 mijl zal vervangen.Ik zou zeggen nee, het is geen probleem. Ten eerste is het niet gemaakt van hetzelfde rubber als een traditionele distributie- of V-snaar, het is een nitril/polyaramide vezelriem die bestand is tegen olie en extreme hitte. Ten tweede, zoals Montkun al zei, worden deze motoren sinds 2019 geproduceerd zonder terugroepacties of TSB's voor de distributieriem. Dat is lang genoeg om honderden ervan 100.000+ mijl te laten bereiken en aan hun tweede riem toe te zijn. De Ford Ecoboost 1.0L 3-cilinder BIO had problemen met delaminatie en fragmentatie en zou daarom de olie-aanzuiging verstoppen, de motor van olie ontdoen en ka-boom. Ze gebruikten een ander type riem. Het grootste probleem dat deze motoren zullen ondervinden, is verwaarloosd onderhoud door de eigenaren. Zeldzame olieverversingen zijn de belangrijkste manier om problemen met BIO-systemen te veroorzaken. Mensen hebben de neiging om GM-auto's, vooral goedkope, als wegwerpartikelen te behandelen en ze niet de aandacht te geven die elke nieuwe auto verdient, ze hebben de neiging om ze tot het uiterste te drijven en dan te klagen dat dingen kapot gaan of dat het niet zo lang meegaat. Elke auto zal een vroegtijdig einde vinden als hij verwaarloosd wordt. Ververs uw olie vaak, ik doe verversingen om de 5.000 mijl en negeer de computer, tenzij deze zegt dat het eerder moet gebeuren. Ik ben ook van plan mijn riem voor 100.000 mijl te vervangen als verzekering.