Chevy Trax Forum banner
21 - 27 of 29 Posts
Słyszałem, że stosowanie *pełnego syntetycznego oleju silnikowego, takiego jak Castor lub Mobil "1", będzie lepsze dla pasków, ponieważ pełne syntetyczne oleje silnikowe nie rozkładają się tak jak mieszanki syntetyczne lub oleje silnikowe klasy reg. Kolejnym obszarem konserwacji jest płyn chłodzący silnika, aby zapobiec problemom z przegrzaniem, należy użyć zatwierdzonego płynu chłodzącego GM.
Wymaga syntetycznego oleju dexos 5w-30, który jest syntetyczny
 
Problem zgłoszony w Europie z tymi silnikami dotyczy osób, które jeżdżą na krótkich dystansach. Zasadniczo silnik nigdy nie osiąga temperatury roboczej, wtedy paliwo rozcieńcza się w oleju, a pasek jest mokry od oleju z paliwem. To przyspiesza degradację paska i zaczyna się on łamać, zatykając pobór oleju.... RIP, żegnaj silniku
 
Zdecydowanie wymieniaj olej na czas, aby zapobiec zanieczyszczeniu oleju, ale tylko czas pokaże, czy te nowe paski konstrukcyjne (od 2021 roku w Trailblazer 1.2 L) wytrzymają. Pamiętam czasy, kiedy cylindry kół i główne, węże chłodnicze i paski klinowe musiały być stale przebudowywane lub wymieniane. Teraz, jeśli są prawidłowo konserwowane, wydają się trwać wiecznie. Te nowe materiały są niesamowite.
 
To było dużo informacji....

Zasadniczo zanieczyszczenie cząstkami i zatykanie się układów smarowania jest mało prawdopodobnym zagrożeniem dla pasków mokrych. Historycznie.

Zmieniaj olej co 4-5 tysięcy mil i jestem pewien, że coś innego sprawi ci kłopoty, na długo przed paskami.

Jeśli robisz tak jak wiele osób i ignorujesz wszystko... zmieniaj olej w późniejszych odstępach czasu... i wykonuj dużo krótkich jazd / jazdy w "ciężkich" warunkach... możesz mieć problem.

Nic tu naprawdę nowego.

Ken
 
Powiedziałbym, że nie, to nie jest problem. Po pierwsze, nie jest wykonany z tej samej gumy co tradycyjny pasek rozrządu lub pasek klinowy, jest to pasek z włókna nitrylowego/polyaramidowego zaprojektowany tak, aby wytrzymać olej i ekstremalne temperatury. Po drugie, jak stwierdził Montkun, silniki te są produkowane od 2019 roku bez wycofań ani biuletynów serwisowych (TSB) dotyczących paska rozrządu. To wystarczająco długo, aby kilkaset z nich osiągnęło przebieg ponad 100 000 mil i miało drugi pasek. Ford Ecoboost 1.0L 3-cylindrowy BIO miał problemy z delaminacją i fragmentacją, a przez to zatykał smoka olejowego, pozbawiał silnik oleju i powodował eksplozję. Używali innego typu paska. Największym problemem, z jakim borykają się te silniki, jest zaniedbanie konserwacji przez właścicieli. Rzadkie wymiany oleju są głównym sposobem powodowania problemów z systemami BIO. Ludzie mają tendencję traktować samochody GM, zwłaszcza te tanie, jako jednorazowe i nie poświęcają im uwagi, na jaką zasługuje każdy nowy samochód, mają tendencję do jazdy do granic możliwości, a następnie narzekają, że rzeczy się psują lub samochód nie wytrzymuje tak długo. Każdy samochód umrze przedwcześnie, jeśli będzie zaniedbany. Często wymieniaj olej, ja wymieniam co 5000 mil i ignoruję komputer, chyba że mówi, że trzeba to zrobić wcześniej. Planuję również wymienić pasek przed przebiegiem 100 000 mil jako ubezpieczenie.
Myślę, że dla pewności wymienię te paski przy 80 000 mil.
 
21 - 27 of 29 Posts